Kapsam
Çocuğun gelişimi açısından okul öncesi dönemin uygun yaşantılarla geçirilmesi bu doğrultuda sağlanan zengin ve kaliteli ortamlarla bağlantılıdır. Günümüz çocukları, teknoloji ile çevrili bir ortamda yetişmektedir ve günlük yaşamlarında sıklıkla teknolojiyle etkileşimde bulunmaktadırlar. Bu noktada, öğretmenler, ebeveynler ve uygulayıcılar okul öncesi dönemde destekleyici bir unsur olarak çocukların bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimleri açısından teknolojiden nasıl faydalanılması gerektiği konusunda desteklenmelidirler. Dikkat edilmesi gereken noktalardan biri de teknolojinin bir araç̧ olduğudur. Bu çerçevede özellikle öğretmenler yeni teknolojilere uyum sağlayabilen, bu teknolojileri bilinçli bir şekilde kullanabilen ve kontrolü sağlayan kişiler olarak kendilerini geliştirmeli ve rol model olmalıdırlar.
Bu eğitim, dijital teknolojiler ve çocuk konusuna okul öncesi eğitimi, psikoloji, medya çalışmaları ve eğitim teknolojileri gibi alanları bir araya getirerek ışık tutmayı hedefleyen disiplinler arası bir yapıdadır. İlgili alanların bir araya getirilmesiyle çocukların günlük hayatlarının önemli bir parçası haline gelen teknolojik araçların kullanımı noktasında çoklu bakış açısı sunulabilecektir. Eğitim kapsamında okul öncesi eğitimi alanındaki lisans ve lisansüstü öğrencilerin dijital teknolojilerin kullanımı noktasında farkındalık kazanmalarına ve uygun biçimde alanlarına entegre edebilmelerine yönelik etkinliklere odaklanılmıştır. Bu doğrultuda en geniş perspektifte ilk olarak dijitalleşme ve eğitim konusu ele alınarak dijital çağda öğretmen yeterlikleri ve dijital çağda çocuk olmak konuları üzerinden eğitime devam edilecektir. Sonrasında dijital teknolojilerin ögrenme ve gelişim süreçleriyle olan etkileşimi üzerine odaklanılacaktır. Eğitimin diğer bölümünde ise dijital kitaplar üzerinde yoğunlaşılarak teorik ve uygulamalı eğitimlerle katılımcılar desteklenecektir. Program sonunda katılımcıların çocuk ve teknoloji konusunda farklı disiplinlerden elde ettiği kazanımları nasıl harmanladıklarını yansıtmaları ve seçtikleri bir teknoloji üzerinden geliştirdikleri dijital kitapları okul öncesi eğitimine nasıl entegre edeceklerine dair etkinlik planlarını sunmaları beklenecektir.
Eğitimlerin 30 kişilik katılımcı grubu ile çevrimiçi olarak Zoom uygulaması üzerinden yürütülmesi planlanmaktadır. Atölye çalışmalarında katılımcıların en fazla 3 kişi olacak şekilde kendi gruplarını oluşturmaları istenerek, Zoom uygulaması üzerinde farklı alt çalışma odalarına “Breakout Room” transfer edilmesi sağlanacak ve atölye çalışmalarını bu alt odalarda gerçekleştireceklerdir.